T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / ÇERKEZKÖY - Çerkezköy Bilim ve Sanat Merkezi

Haberler

Haberler

Nis

25 Nisan Dünya  DNA Gününde kurumumuz Biyoloji öğretmeni Seher BÖĞÜŞ danışmanlığında  öğrencilerimizle birlikte; Kalıtım materyali olan DNA ile ilgili hem disiplinler arası hem de uygulamalı olarak etkinlikler yapıldı.Biyoloji öğretmenimiz Seher BÖĞÜŞ'e teşekkür ediyor kendisine başarılarının devamını diliyoruz.

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında ilçemizde düzenlenen ilkokullar arası resim yarışmasında birinci olan öğrencimiz Gülce Elçin ödülünü Çerkezköy Garnizon Komutanı Erkan Bulut 'un elinden almıştır. Öğrencimizi ve danışman öğretmeni Çisem ERGİN'i tebrik ediyor başarılarının devamını diliyoruz.

Nis

Kurumumuz Sınıf Öğretmeni Fatma Güldal Yunanistan ve Polonya Ortaklı  ''We are united against climate change''    Etwinning projesini yürütüyor.Öğretmenimize ve öğrencilerimize başarılar diliyoruz.

Nis

22-25 Nisan 2024 tarihleri arasında, İstanbul Teknik Üniversitesi Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilecek olan TÜBİTAK 2024 18. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergisine  2 Proje ile katıldık.

23 Nisan Salı günü Kurumumuz öğretmen ve öğrencileri ile sergi alanını ziyeret ederek yarışmada yer alan projelerimizin yanında yer aldık.

Bölge Finallerinde , danışman öğretmenlerimiz   Teknoloji Tasarım öğretmenimiz Feyza Müzeyyen Keresteci  ve  Matematik öğretmenimiz Ayşegüz Zeynep Ergin  ' e   başarılar diliyoruz.

Nis

Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından yürütülen ve Trakya Kalkınma Ajansı'nın 2023 Yılı Teknik Destek Programı kapsamında hibelendirilen "Özel Yetenekli Çocuklar ve Zenginleştirilmiş Öğrenme Modelleri" projesi ile Çerkezköy, Çorlu, Kapaklı ve Süleymanpaşa ilçelerindeki Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan öğretmenlerimize eğitim verildi.

 

Üstün ve özel yetenekli öğrencilerimizin yeteneklerinin keşfedilmesi ve sağlıklı bir şekilde yönlendirilmesi için gerekli olan farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş öğrenme modellerinin geliştirilmesi konusunda öğretmenlerin desteklenmesi amacıyla Tuğba Çanşalı ve Nurşah Özdemir tarafından verilen eğitimin sonunda Müdürlüğümüz Strateji Geliştirme Birimi Şube Müdürü Gürcan Ayvaz tarafından katılımcılara sertifikaları takdim edildi.

Eğitime Katılım sağlayan öğremenlerimize teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyoruz.

Nis

Tales Matematik ve Tales Fen sınavında, Kanguru Matematik sınavında finale kalan öğrencilerimiz. Öğrenci ve öğretmenlerimizi tebrik ediyor final sınavında başarılar diliyoruz. @cerkezkoybilsem @bilsemmeb @ozelegitimverehberlik @tcmeb

Nis

"2024 Yılı Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) Öğrenci Tanılama ve Yerleştirme Süreci Ön Değerlendirme Uygulama Sonuçları" açıklandı.

 

Sonuçlara ulaşmak için aşağıdaki bağlantıya tıklayınız. ⏬

https://www.meb.gov.tr/sinavlar/sorgu/diger/ss/2024/bilsem_18042024_tvhd7slm/Ss.asp

 

 

 

 

 

 

 

Nis

TÜBİTAK tarafından düzenlenen 18. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasına16.712 proje başvurusu yapılmıştır. Yapılan ön değerlendirme sonucunda 10 alanda toplam 1.219 proje bölge finallerinde yarışmaya hak kazanmıştır. Çerkezköy Bilim ve Sanat Merkezi,  bölge yarışmalarına katılmaya hak kazanan 2 Projesiyle, başvuru yapan 680 okul Arasında yer almıştır.

 

 

Mrt

Kurumumuz DESTEK GRUBU  öğrencilerimiz    Karakter Eğitimi / Liderlik ve Girişimcilik  Modülü içerisinde bulunan Limonata Etkinliğini Öğretmenleri Fatma GÜLDAL danışmanlığında gerçekleştirerek eğlenerek öğrenmeye devam ediyorlar.Etkinliği düzenleyen kurumumuz öğretmeni Fatma GÜLDAL'a teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyoruz.

Etkinlik videolarımızı izlemek isterseniz aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

https://www.instagram.com/reel/C38KdDPMfk4/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==



PROJE SORUMLUSU       FATMA GÜLDAL

KATEGORİK ALANLAR        SOSYAL KÜLTÜREL VE SPORTİF FAALİYETLERİN ARTTIRILMASI

UYGULAMA ADI            LİMONATA

UYGULAMA AMACI            21. Yüzyıl becerilerinin Geliştirilmesi,Yaratıcılık ve Yenlikçilik,İşbirliği yapma ve iletişim kurma,Bilgi teknolojileri okuryazarlığı, Liderlik ve sorumluluk duygularının gelişmesi

UYGULAMANIN ÖZETİ     

Öncelikle öğretmen tarafından bir iş fikri olarak “limonata hazırlama ve satışı” yapılacağı belirtilir. Ardından bir iş planı hazırlamaları istenir. Hazırlanan iş planı sonrası öğrencilerden bunu gruplarına sunmaları istenir.  İş planında yer alan sloganlar sınıfına asılır. Gerekli malzemelerin listesi yapılırak öğrenciler ile birlikte alışveriş yapılır.Sonra limonata hazırlanır. Satacağı fiyatı kendi belirler.Plana uygun olarak merkezde yapılan limonatalar satılır.Satış bittikten sonra kar zarar durumu hesabı yaptırılır.

 

 

KURUM DIŞI PAYDAŞ VEORTAKLAR          Öğrenci velisi,diğer ilkokullar,diğer bilsemler

 

UYGULAMADA KARŞILAŞILANZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR          

  Limonları keserken bıçak kullanmak gerekiyor,öğretmen gözetiminde bıçağı kullanmak gerekiyor.

 ELDE EDİLEN SONUÇLAR

 

Etkili iletişim kurma, açık ve etkili bir şekilde fikirleri ifade etme ve dinleme becerisi gelişir.

 Farklı bakış açılarını bir araya getirme, grup içinde işbirliği yapabilme ve takım çalışmasında etkin olma yeteneği gelişir. Başkalarının duygularını anlama, empati kurma ve etkili ilişkiler kurma yeteneği.

              SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL SAĞLANACAK?

 

Para biriktirmesi gereken zamanlarda girişimcilik ruhu geliştiği için istediği zaman ticaret yaparak uygulamayı sürdürebilir.

  

DİĞER OKULLARA  YAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ?   

Uygulama Diğer Okul/Kurumlara Yaygınlaştırılabilir.

 

 

Mrt

Ulusal STEM Temelli Etkinlikler Kapsamında  Kurumumuz Sınıf öğretmeni Fatma GÜLDAL   Bu hafta öğrencileri ile DOĞAL AFETLERE  KARŞI ALINACAK ÖNLEMLER Konusunda Öğrencileri ile Sel felaketinden korunabilmek için Yüzen Ev tasarladılar.

 

PROJE SORUMLUSU       FATMA GÜLDAL

KATEGORİK ALANLAR       Özgün çalışmalar ve projelere Katılım

UYGULAMA ADI               YÜZEN EV

UYGULAMA AMACI            Doğa olaylarını tanır. Doğal afetlere örnekler verir. Doğal olayları ve doğal afetlere karşı alınabilecek önlemleri açıklar. Yüzen ev tasarlar. Yüzen evin suyun içinde hareket etmemesini sağlar.

UYGULAMANIN ÖZETİ     

Doğa olaylarının yağmur, rüzgar, sis, kar ve dolunun doğa olayı olduğu çıkarımında bulunur. Doğal afetlerin sel, deprem, hortum, çığ ve tusunami olduğunu söyler. Bir bölgede yeryüzünü belirli bir süre için tamamen veya kısmen su altında bırakan su akıntılarına sel denildiğini öğrenir. Sel olayı, ani ve fazla miktardaki yağış veya kar erimesi sonucu gerçekleştiğini kavrar. Yardım kuruluşlarını ve görevlerini öğrenir. Selden zarar görmemeleri için neler yapılabilir tartışır. Öğretmenin yönlendirmesi ile Yüzen evin nasıl özellikte olması gerektiğini tartışır. Yüzen evin haraket etmemesi için ne yapabileceğini tartışır.

KURUM DIŞI PAYDAŞ VEORTAKLAR          Öğrenci velisi,diğer ilkokullar

 

UYGULAMADA KARŞILAŞILANZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR          

  Maket bıçağı ve bıçak kullanırken öğretmen gözetiminde kullanmak gerekiyor.

 

ELDE EDİLEN SONUÇLAR             

Öğrenciye yaptığı maketin sunumu yaptırılır ve şu sorulara cevap vererek değerlendirme yapması sağlanır.Ev suda yüzdü mü? Bulunduğu yerden uzağa gitti mi? Hangi geometrik şekli kullanarak yapı oluşturdu? Neden? Sunum yaparken kelimeleri anlamına uygun kullandı mı? Sunumda konunun dışına çıkmadan konuştu mu? Farklı materyal kullandı mı?

 

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL SAĞLANACAK?

Yüzen ev tasarımı ile çocuklarımız etrafında yaşanan olaylara çözüm yolu bulmaya odaklanacak ve kendileri yeni proje üretmeye istekli hale gelecekler.     

  

DİĞER OKULLARA  YAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ?   

Evet.

Mrt

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitlerini  Anma Günü Etkinlikleri  kapsamında İlimiz genelinde düzenlenen ilk okullar arası resim yarışmasında ilçe ve İl birincisi olan Özel yetenek öğrencimiz Gülce ELÇİN  bugün kurumumuzda plaketini kurum müdürümüz İsa Çetin ve Kurum müdür  yardımcımız Bülent SEVİL'den  alarak bir sonraki yarışmalarada  hazırlanacağını çok mutlu olduğunu belirtti.

Öğrencimiz Gülce ELÇİN 'i  ve öğretmenimiz Çisem ERGİN'i tekrar tebrik ediyor başarılarının devamını diliyoruz.

Mrt

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitlerini  Anma Günü Etkinlikleri  kapsamında İlimiz genelinde düzenlenen ilk okullar arası resim yarışmasında İl birincisi olan Özel yetenek öğrencimiz Gülce ELÇİN  ödülünü Tekirdağ Valisi Recep SOYTÜRK ‘ün ellerinden aldı. 

Öğrencimizi tekrar tebrik ediyor başarılarının devamını diliyoruz.

Mrt

Pi sayısının meşhur yaklaşık değeri 3,14 olduğu için her yıl 3'üncü ayın 14'üncü günü 1988 yılından beri “DÜNYA Pİ GÜNÜ” olarak kutlanır. Matematikçiler için adeta bir bayram olan gün çeşitli yerlerde çeşitli etkinliklerle kutlanmaktadır. 

Pi Günü Türkiye'de ilk kez ne zaman kutlandı?  

  İlk kez 1998 yılında San Francisco Exploratorium'da ünlü bir fizikçi olan Larry SHAW tarafından kutlanan Pi Günü, Türkiyede ilk kez 2007 senesinde kutlanmıştır. 

Pi sayısını kim icat etti?    

Antik Yunan döneminin matematikçi, fizikçi, astronom ve filozofu olarak karşımıza çıkan hatta ve hatta suyun kaldırma kuvvetini bulan Arşimet pi sayısının keşfine imza atan ilk kişidir. Keza sembolü olan π işareti de yine Yunan alfabesinin 16. harfinden gelmektedir.

 

 

Mrt

Çerkezköy Bilim Sanat Merkezi kendi öğrencilerine uygulama okulu olarak Tales Matematik ve Fen sınavlarıni gerçekleştirmiştir.

Mrt

Çerkezköy Bilim ve Sanat Merkezi idarecileri ve öğretmenleri olarak, Bahçelievler İTO Bilim ve Sanat Merkezini ziyaret ederek, çalışmalarını inceledik ve bilgi alışverişinde bulunduk. Bahçelievler BİLSEM' e misafir perverliklerinden dolayı çok teşekkür ederiz.#cerkezkoy_bilsem #bahcelievlerbilsem #bilsemmeb #itobilsem