Ulusal STEM Temelli Etkinlikler Kapsamında Kurumumuz Sınıf öğretmeni Fatma GÜLDAL Bu hafta öğrencileri ile DOĞAL AFETLERE KARŞI ALINACAK ÖNLEMLER Konusunda Öğrencileri ile Sel felaketinden korunabilmek için Yüzen Ev tasarladılar.
PROJE SORUMLUSU FATMA GÜLDAL
KATEGORİK ALANLAR Özgün çalışmalar ve projelere Katılım
UYGULAMA ADI YÜZEN EV
UYGULAMA AMACI Doğa olaylarını tanır. Doğal afetlere örnekler verir. Doğal olayları ve doğal afetlere karşı alınabilecek önlemleri açıklar. Yüzen ev tasarlar. Yüzen evin suyun içinde hareket etmemesini sağlar.
UYGULAMANIN ÖZETİ
Doğa olaylarının yağmur, rüzgar, sis, kar ve dolunun doğa olayı olduğu çıkarımında bulunur. Doğal afetlerin sel, deprem, hortum, çığ ve tusunami olduğunu söyler. Bir bölgede yeryüzünü belirli bir süre için tamamen veya kısmen su altında bırakan su akıntılarına sel denildiğini öğrenir. Sel olayı, ani ve fazla miktardaki yağış veya kar erimesi sonucu gerçekleştiğini kavrar. Yardım kuruluşlarını ve görevlerini öğrenir. Selden zarar görmemeleri için neler yapılabilir tartışır. Öğretmenin yönlendirmesi ile Yüzen evin nasıl özellikte olması gerektiğini tartışır. Yüzen evin haraket etmemesi için ne yapabileceğini tartışır.
KURUM DIŞI PAYDAŞ VEORTAKLAR Öğrenci velisi,diğer ilkokullar
UYGULAMADA KARŞILAŞILANZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Maket bıçağı ve bıçak kullanırken öğretmen gözetiminde kullanmak gerekiyor.
ELDE EDİLEN SONUÇLAR
Öğrenciye yaptığı maketin sunumu yaptırılır ve şu sorulara cevap vererek değerlendirme yapması sağlanır.Ev suda yüzdü mü? Bulunduğu yerden uzağa gitti mi? Hangi geometrik şekli kullanarak yapı oluşturdu? Neden? Sunum yaparken kelimeleri anlamına uygun kullandı mı? Sunumda konunun dışına çıkmadan konuştu mu? Farklı materyal kullandı mı?
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL SAĞLANACAK?
Yüzen ev tasarımı ile çocuklarımız etrafında yaşanan olaylara çözüm yolu bulmaya odaklanacak ve kendileri yeni proje üretmeye istekli hale gelecekler.
DİĞER OKULLARA YAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ?
Evet.